Álló Minarelli
Álló Minarelli blokknak nevezzük az először készült kétütemű motorblokk típust.
Ezt a fajta motort építették be először az ezt a típust alkalmazó gyártók.
Álló Minarelli blokk jellemzői
Ennek a blokk felépítésnek a jellemzője, hogy a henger függőlegesen ( a robogó hossztengelyére merőlegesen ) helyezkedik el.
A kipufogó csatlakozásából látszik milyen blokk van a motorunkban, ha esetleg nem lenne egyértelmű. Ha a robogó alá pillantunk és a kipufogó csatlakozás nem látható, felkanyarodik, akkor erről a típusról van szó.
Az ilyen blokkal szerelt robogók ülés alatt elhelyezkedő sisaktartó rekesszel nem rendelkeznek. Ezeknek az ülése alatt a keverékképzéshez szükséges olajtartály és az akkumulátor van.
Az ilyen kialakítású blokk kényszer levegőhűtéses. Ezeknél csak a főtengely végén lévő ventillátor kever levegőt a hengerhez.
Itt a gyertya függőleges helyzetben van, a szívócsonk a henger alsórészéhez van rögzítve.
Álló Minarelli blokkos robogó típusok
A Minarelli blokkok közül a CW jelöléssel látták el ezt a kivitelt. Ezek az úgy nevezett hosszú blokkos motorok levegő hűtéssel.
Ilyen pl. az Aprilia Amico, MBK Booster, Yamaha Bw's. A kerékméret általában 10', de a ballonos gumi miatt nagyobbnak tűnik. Tereprobogókon használnak ilyeneket előszeretettel.