Robogós blog
Az Aprilia cég Scarabeo 50 2t típusát 1993 szeptemberében jelentette meg Milánóban, a Nemzetközi Kerékpár- , és Motorkiállításon.
A megjelenő robogó nagy sikert aratott a nagy kerekekkel ellátott formájával, ami motorozhatóbbá tette a kisebb helyváltoztatásokra megalkotott járművet.
Az Aprilia Scarabeo 50 2t egy jól bevált motorral került kibocsájtásra, ez volt a fekvő elrendezésű Minarelli. Az utazási kényelemről a tökéletesen megtervezett futómű gondoskodott.
A magaskerekek és a kecses vonalú műanyag karosszéria takarta váz nem engedte a bukósisakot elnyelő rekesz megalkotását. Ellensúlyozandó ezt egy, a robogós dobozok talapzataként szolgáló fém csomagtartót építettek a hátsó részre.
Az 1994-1998 között tartó időszakban az Aprilia Scarabeo 50 2t uralja a piacot. Új színek jelennek meg a palettán, és a biztonságot szem előtt tartva felszerelésre kerül a hátsó tárcsafék is.
2000-ben megjelent a négyütemű motorral szerelt, de ezzel párhuzamosan a 2t is továbbra is gyártásban marad. Ebben az évben kerül kiadásra a direkt befecskendezésű Di-Tech modell is.
Megjelent az Aprilia Scarabeo 50 2t alapváltozata Bright néven.
2005-ben az Aprilia márkát felvásárolta Piaggio csoport. A Scarabeo szinte önálló márkává vált. Ezt a jelentős alkalmat a Graphic verzió kiadásával ünnepelték.
2011-ben az Aprilia Scarabeo 50 2t megjelent a YourZ változatban.
2015-ös Milánói Autókiállításan bemutatásra került az 50-es megújult verziója.
2018-tól környezetvédelmi szempontokat előtérbe helyezve, csak a négyütemű változatok kaphatóak. Euro 4-es szabványnak megfelelő kipufogóval került kiadásra a típus.
A 1993-as kiadás óta, a gyártás befejezéséig, az Aprilia Scarabeo 50 2t sok kisebb változtatáson esett át.
Amennyiben a típushoz alkatrészeket is keres, katintson az Aprilia Scarabeo 50 alkatrészek oldalra.
(forrás: duoroute.it)
1201 Bp. XX. Vörösmarty u. 178.