Robogós blog

Motorok és robogók királyai

Motorok és robogók királyai


Legdrágább robogó

 


A BMW által 2014 tavaszán piacra került elektromos robogó, méltán érdemli ki a drága jelzőt, mert az is.

Azonban felmerül a kérdés, miért indítottak ilyen magas árfekvéssel egy villamos energiával működő, küllemre nem a szép robogók közé sorolandó, újszerű darabbal?

Igazából ez a széria csak egy ugródeszka, így ha ez a robogó szépen fut a siker mezején, és méginkább felkelti az érdeklődést, akkor további hasonló gépek gyártására lehet majd számítani, ami forradalmasíthatja a mai közlekedést.

A kis robogót otthon is „tankolhatjuk”, így egyértelműen kiszámítható, hogy magas eladási ára megtérül, tekintve, hogy ezzel igen sok pénzt a zsebünkbe tarthatunk. A töltési idő néhány órát vesz igénybe, és cserébe 80-90km-t futhatunk vele.


 

 


BMW C evolution

 


 

 


Legdrágább szériagyártott motorok

 


Az élmezőnyben a Ducati és az száguldanak, amik híresek kifogástalan minőségű és küllemű motorjaikról. Mindkét márkára igaz, hogy igyekeznek folyton előrukkolni szebb, jobb, briliáns darabokkal, és ez sikerülni is szokott nekik.

Jelenleg pl. egy Ducati alapmodell ára 5-7 millió Ft között mozog, és a csúcsmodelljük 17 millió Ft-ra tehető.

 


 

 


Ducati

 


 

 


Igazi motorkülönlegesség

 


Tomahawk Dodge – az egyik legkülönlegesebb motor amit valaha megépítettek. Gyakorlatilag nem közutakra szánt monstrumról van szó, inkább műdarabról, amiből a világon összesen 9 db található, mindegyik kézzel gyártott.

Laikus szemmel is felfedezhetjük elsőre a különbséget, hiszen a megszokott két kerék helyett, négy keréken fut a fenevad, amelyek külön mozognak, lehetővé téve a bedőlést a kanyarokban.

Belső szerkezetét tekintve szintén komoly az eltérés: meghajtását egy a viper sportautóból kiszedett motornak köszönheti, úgyhogy bátran állíthatjuk, hogy ez valóban egy egyedi darab.

Gyorsaságát illetően pedig kiérdemelte a világ leggyorsabb motorja címet, kezdetben a mérnökök 680km/h mondtak a végsebességére, később viszont módosították ezt a kijelentést és 490-560km/h közé tették az értéket, azonban még ezzel a gyorsasággal is bőven az első helyen végez a Dodge.

A Tomahawk azonban drága „műkincs” hiszen darabját 555.000 $-ért adták el, ami nagyjából 153 millió Ft.

 


 

 


Tomahawk Dodge

 


 

 


A világ legdrágább motorja

 


A világ legdrágább motorja természetesen nem a szériagyártott motorokból kerül ki, hanem az egyedileg tervezettek közül, azonban még ezen gépek között is roppant drágának minősül az a darab, ami kiérdemelte ezt a címet, ráadásul olyannyira, hogy a Guinness rekordok könyvébe is bekerült ”A világ legdrágább motorja” címmel.


 A motor megrendelője egy török férfi, aki egy olyan darabot szeretett volna létrehozni, amit még soha nem látott a világ. Az egész motornak antik hatása van, mintha a tenger mélyéről emelték volna fel, díszítését pedig a görög mitológiából merítették.

A tankon egy medúza „szobor” található, a motor testen pedig teljes hosszúságában tekergőzik egy dombormű, ami egy kígyót ábrázol.

A motor váza színaranyból készült, azonban ezt elfedték, ugyanis nem díszítésként használtál, tehát igazából ez egy elhanyagolható momentuma lett volna a motor összerakásának, de a motor tulajdonosa Tarhan Telli, mégis ragaszkodott hozzá.

A motor színe a rozsdabarnától egészen a szürke 50 árnyalatáig terjed, viccet félretéve a szürke valóban domináns „szín” itt is, és ez még különlegesebbé teszi az egészet, és igazi ódon hatást kölcsönöz neki.

A motor több mint egy évig készült, a motornak csak az aranyból készült része 1 millió dollárt kóstál, ami nagyjából 276 millió forintnak felel meg.


 

 


 


 

 


Egyedi motorok építése

 


Talán mindenki számára ismeretes a következő név: Orange county choppers, még azoknak is mond ez valamit, akik nem motorrajongók.

Hogy miért? Mert igazi művészet amit a srácok véghezvisznek, fantasztikus motorcsodákat alkotnak hétről hétre fáradhatatlanul. A tv-ben futó műsorukon keresztül, betekintést nyerhettünk aprólékos, fantáziadús a szoros határidők miatt néha idegtépő, de annál inkább ámulatba ejtő munkafolyamatukba.

A cég a kétezres évek elején jött létre a korábbi acélmegmunkáló vállalkozásból, aminek a tulajdonosa szintén Paul Teutul volt.

A hű motorrajongó kezdetben nem gondolhatta, hogy ilyen sikereket fog aratni, de tisztelgett szeretett hobbija iránt, és nekifogott az egyedi motorok készítésének, majd az egyedi motorok sorra követték egymást, és egyre hírhedtebb lett.

Vállalkozását fiával - Paul Teutul Jr. főtervező - ketten tették naggyá. Sajnos a hírek szerint az utóbbi időben megcsappant a forgalmi, ami részben a válságnak részben pedig az ifjabb Paul távozásának tudható be.

Mindenesetre az biztos, hogy összeszereltek néhány olyan gépet, ami bőven említésre méltó. 

 


 

 


Dragon bike:

 


Dragon bike

 


Bad guy bike:

 


Bad guy bike

Webáruház készítés
cetelem_hu simplepay_hu_v2