Robogós blog
A Peugeot Jetforce 50 2002 januárjában jelent meg. Induláskor EFI (elektronikus benzin befecskendezés) rendszerű befecskendezővel felszerelt, kétütemű motorral került kiadásra. Ezt a verziót követte 2010-ben egy karburátorral szerelt kiadás.
A robogó sportos megjelenésével aratott sikert. Ebben segítették, a kényelmet szolgáló, 13 colos kerekek. Az ülés alatt kialakított sisaktartó, akkora volt, hogy egy zárt bukósisak kényelmesen elfért benne.
A Peugeot Jetforce 50 menet biztonságát segítették az első és hátsó kereket fékező tárcsafékek, és minden modellre felszerelt ABS fékezést segítő rendszerek.
A befecskendezős típus indítása kizárólag önindítóval volt lehetséges. Ennek működtetésére szolgált a 12 voltos elektromos rendszer.
Az ülés nyitása a gyújtáskapcsolóról történik, ehhez is szükséges a működő akkumulátor. A Peugeot Jetforce 50 környezetvédelmi szempontból került katalizátoros kipufogóval ellátva. Ez Euro 2 osztályba sorolt.
A sportosan haladni képes robogó motorhűtését vízes rendszerrel oldották meg. Ez nagyfokú hűtést tesz lehetővé, mint a kényszer levegő hűtéssel ellátottak.
A Peugeot Jetforce 50 típus hátsó felfüggesztése nem a szokványos módon került kialakításra. A megszokott , hogy egy rugóstag helyezkedik el a motor blokk és a váz között, a robogó hátsó traktusában. Itt ezt a rugóstagot középre tették.
A másodiknak kibocsájtott modell, 12' colos kerekeket kapott. Ennek nevét kiegészítették a C-Tech utónévvel. Digitális műszerezettséggel teszi teljessé a robogózás élményét.
A Peugeot Jetforce 50 gyártása 2016-ban fejeződött be.
Amennyiben a típushoz keres alkatrészt, kattintson a Peugeot Jetforce alkatrészek oldalra.
(forrás: wikipedia.fr, hasznalati-utasitasok.hu)
1201 Bp. XX. Vörösmarty u. 178.