
Peugeot robogók története
Az első motorkerékpárját 1898-ban alkotta meg a Peugeot.
Nagy hengerűrtartalommal rendelkező motorokat gyártottak kezdetben, még Peugeot Motocycles néven.
A kétkerekűek lassú fejlesztése mellett jutottak el a mopedekhez, majd 1955-től a burkolt idomzattal rendelkező robogókra orientálta termékeit a gyár.
A Peugeotnak ez a jármű formája sikert aratott, így folytatták a fejlesztését.
2008-ban a gyártást Kínába helyezték át. 2010-2018 között a nevet Peugeot Scooters-re változtatták.
2014-ben a cég részvényeinek többségét az indiai Mahindra vásárolta meg, majd 2019-ben az összeset.
Jelenleg két gyárban folyik a Peugeot robogók gyártása, egy kínai és egy franciaországi üzemben.
Peugeot Looxor 50 műszaki adatok
- hengerűrtartalom: 49ccm
- hengerek száma: 1
- teljesítmény: 3,9 Le / 2,9 kW
- motor: kétütemű, léghűtéses, Euro 2
- dugattyú átmérő és löket: 40mm x 39,1
- teljesítmény:
- átvitel: fogazott ékszíj
- váltó: röpsúlyos kuplung, automata
- gyújtógyertya: NGK BR7HS
- gyártási év: 2001-2014
- első teleszkóp: olajcsillapítású teleszkóp
- hátsó teleszkóp: egyoldalas rugóstag
Peugeot Looxor 50 folyadékok
- keverék olaj: 2t olaj
- keverék olaj tartály: 1,25 liter
- fékfolyadék típusa: DOT4
- hajtóműolaj: SAE 80W90
- hajtóműolaj mennyiség: 120ml
Peugeot Looxor 50 méretek
- hoszúság: 1925mm
- szélesség: 716mm
- magasság: 1126mm
- tengelytáv: 1311mm
- ülésmagasság: 800mm
- súly: 100 kg
- üzemanyagtartály: 8,1 liter
Peugeot Looxor 50 gumi és féktárcsa méretek
- első gumi: 80/80-16
- hátsó gumi: 100/70-16
- guminyomás: első 1,8 bar, hátsó 2,0 bar
- első féktárcsa: 226mm
- hátsó dobfék: 110mm
Peugeot Looxor 50 adatok és más
Peugeot robogókhoz más alkatrészeket is talál a Peugeot robogó alkatrészek oldalon.