Robogós blog
Az 1988-ban indult, kétütemű motorral szerelt Honda Dio "családot", 2001 márciusában váltotta a Honda Dio 4t, ami négyütemű motorral rendelkezett. Az első széria AF57 alvázszámmal szerepelt.
A típus kifejlesztésénél a következő kulcsszavak lebegtek a tervezők fejében: legyen az új motor "tiszta", "gazdaságos", "csendes" és "kemény". Mindezeket egy négyütemű motorba tervezték bele.
A Honda Dio 4t induló modelljét sportosabbra tervezték, mint az elődöket. Alaptartozékként járt hozzá egy hátsó szárny, amelyben egy pótféklámpa kapott helyet.
Könnyűfém kerekekkel szerelték fel a típust, ami hozzájárult a sportos megjelenéshez.
A Honda Dio 4t Z4 jelzője a korábban nagy sikert aratott ZX-ből és a 4T négyütemű rövidítés összeolvadásából származik.
2003. októberében érkezett az AF62 szériaszámmal jelzett következő négyütemű.
A Honda Dio 4t ez a kiadása levegőhűtéses motorral készült és Kínában került összerelésre. A Japánban előírt maximális 30km/h városi sebesség betartása esetén 65km megtétele alatt fogyaszt 1 liter üzemanyagot.
Tartozékként szolgált a vezető térde elött helyet kapott, nyitott kesztyűtartó rekesz. A gyújtáskapcsoló elött egy elforgatható fedő található, ami megakadályozza a zárhoz az illetéktelen hozzáférést.
A Honda Dio 4t ennek a verziójának az ülése bowdennel nyitható a gyújtáskapcsolóról. Öblös, 22 literes sisaktartóval rendelkezik az ülés alatt. Az első és hátsó fék lopás elleni védelemként, egy reteszelő mechanizmust kapott.
2004. februárbann debütált az AF63 alvázszám kezdetű modell. A világon elsőként jelent meg a négyütemű, 50 köbcentis, elektronikusan vezérelt üzemanyag-befecskendező rendszerével felszerelt sorozatgyártású jármű, robogó. Ennek a rendszernek a rövidítése a PGM-FI.
Ennek a technikának a megjelenése a Honda Dio 4t robogóknál, még kedvezőbb fogyasztást, környezetkímélőbb kipufogógáz kibocsátást és jobb indíthatóságot eredményezett. Utóbbi abban is jelentkezik, ha esetleg nem akkumulátorral indítanánk, a berugókar használatával egy rugásra beindítható.
Az alacsony fogyasztás, ennél a négyszeleps motornál azt jelentette, hogy 80km megtételéhez volt szüksége 1 liter üzemanyagra (30km/h betartásával).
Ennél a modellnél is megjelenik az aluminiumöntvény első és hátsó felni.
Kombinált fékkel rendelkezik, ami annyit jelent, hogy a hátsó fékkar behúzásakor az első fék is működésbe lép, így csökkentve a fékezésből eredő elesés esélyét.
2007 októberben kiadásra kerül a Honda Dio 4t utolsó modellje az 50ccm-es változatok közül. A típusjelzése ennek AF68.
A környezetvédelmet szem elött tartva, a típusnál megjelenik egy elektronikusan szabályozott üzemanyaggal bővített működési rendszer.
A Honda Dio 4t szériában is kiadásra kerül a Dio Chesta. Ez a kialakítás már szerepelt korábban is kétütemű motorral. Az egész lényege, az első idomba integrált kosár. A kosár tetejére egy elhúzható rolót aplikáltak, ami megakadályozza a szállított tárgyak kipottyanását. A kosár befogadóképessége 24 liter.
A megjelenésben hangsúlyos, az új, fekete-barna huzatú ülés.
Honda Dio 4t AF57 | Honda Dio 4t AF62 | Honda Dio4t AF63 |
Honda Dio 4t AF68 | Honda Dio 4t Chesta AF68 |
Honda Dio 4t AF57 | Honda Dio 4t AF62 | Honda Dio 4t AF63 | Honda Dio 4t AF68 | |
hengerek száma | 1 | 1 | 1 | 1 |
hengerűrtartalom | 49 | 49 | 49 | 49 |
motor típus | vízhűtéses, 4 ütemű | léghűtéses, 4 ütemű | vízhűtéses, 4 ütemű | léghűtéses, 4 ütemű |
dugattyú átmérő | 38mm | 37,8mm | 38mm | 37,8mm |
lökethossz | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm |
teljesítmény | 3,7kW / 5 LE | 3kW / 4,1 LE | 3,9kW / 5,3 LE | 3kW / 4,1 LE |
kompresszió | 12:1 | 10,1:1 | 12:1 | 10:1 |
átvitel | bordás ékszíj | bordás ékszíj | bordás ékszíj | bordás ékszíj |
váltó | röpsúlyos kuplung | röpsúlyos kuplung | röpsúlyos kuplung | röpsúlyos kuplung |
indítás | berugó, önindító | berugó, önindító | berugó, önindító | berugó, önindító |
gyártási év | 2002- | 2003- | 2002- | 2007- |
Honda Dio 4t AF57 | Honda Dio 4t AF62 | Honda Dio 4t AF63 | Honda Dio 4t AF68 | |
hosszúság | 1710mm | 1720mm | 1710mm | 1720mm |
szélesség | 620mm | 630mm | 630mm | 630mm |
magasság | 1010mm | 1020mm | 1010mm | 1020mm |
ülésmagasság | 710mm | 695mm | 710mm | 695mm |
tengelytáv | 1190mm | 1180mm | 1190mm | 1180mm |
súly | 77kg | 77kg | 77kg | 81kg |
üzemanyagtartály | 5 l | 5 l | 4,8 l | 4,6 l |
Honda Dio 4t AF57 | Honda Dio 4t AF62 | Honda Dio 4t AF63 | Honda Dio 4t AF68 | |
motorolaj | SAE 10W30 | SAE 10W30 | SAE 10W30 | SAE 10W30 |
motorolaj mennyiség | 0,6 l | 0,7 l | 0,7 l | 0,7 l |
hajtóműolaj | SAE 10W30 | SAE 10W30 | SAE 10W30 | SAE 10W30 |
hajtóműolaj mennyiség | 100 ml | 100 ml | 100 ml | 100 ml |
Honda Dio 4t AF57 | Honda Dio 4t AF62 | Honda Dio 4t AF63 | Honda Dio 4t AF68 | |
első gumi | 90/90-10TL | 80/100-10 TL | 90/90-10TL | 80/100-10 TL |
hátsó gumi | 90/90-10 TL | 80/100-10 TL | 90/90-10TL | 80/100-10 TL |
guminyomás | első 2,0 bar, hátsó 2,2bar | első 2,0 bar, hátsó 2,2bar | első 2,0 bar, hátsó 2,2bar | első 2,0 bar, hátsó 2,2bar |
első fék | tárcsafék | dobfék | tárcsafék | dobfék |
hátsó fék | dobfék | dobfék | dobfék | dobfék |
Honda Dio AF57 | Honda Dio AF62 | Honda Dio AF63 | Honda Dio AF68 | |
akkumulátor | YTZ7S | YTX4LB-S | YTZ7S | YTX4LB-S |
gyújtógyertya | CR8EH9 | CR7HSA-9 | CR7HSA-9 | CR7HSA-9 |
Amennyiben a típus kétütemű, régebbi változatához keres alkatrészt, kattintson a Honda Dio alkatrészek oldalra.
Az eddig megjelent Honda Dio típusokról is talál bejegyzést az oldalon.
1201 Bp. XX. Vörösmarty u. 178.