Robogós blog
A leggyakoribb szintjelző típus, olyan üzemanyagtankokban található, amelyek az ülés mögött helyezkednek el és betöltő nyílásuk is kívűl található, egy zárható tanksapkával fedve.
Ez a fajta alkatrész vagy négy csavarral vagy bajonettzáras rögzítéssel van a tank testéhez erősítve.
Egy tengely ágazik le a szerkezetről, aminek a végén egy úszó található. Ez egy hengeres kiképzésű műanyag kis ballon, ennek az emelkedése vagy süllyedése mutatja meg, hogy épp mekkora a benzinszint a tankban.
Az említett tengely végén egy úgynevezett fésűs érintkező van, ez attól függően, hogy mennyi feszültség jut át az érintkezőkön, mutatja a műszerfalon a szintet.
A másik típus is hasonló működésű. Ezt alacsonyan elhelyezkedő tankokban ( a taposóban, a láb alatt helyezkedik el ) használják. A szisztéma ugyanaz, csak itt rövidebb a tengely, mivel az üzemanyagtank magassága nem túl nagy, és kicsit másmilyen alakú az úszó. Ez egy nem teljesen hengeres kiképzésű, és az egyik hosszanti oldal el van lapítva.
Olasz motorokban használatos a harmadik típus. ez egy szinte teljesen zárt henger, ami függőlegesen helyezkedik el a tankban.
Ennek a szintjelzőnek a testében egy függőleges tengely van, amin egy csúszka helyezkedik el.
A henger alján van egy pici nyílás, amin benzin tud bejutni a mérőbe. Az egység tetején található elektromos vezetékekkel csatlakozik a kábel köteghez. Itt is a csúszkán átjutó feszültség ellenálása szabályozza a műszerfalon a jelző által mutatott értéket.
Ritkán, de előfordulhat, hogy a tengely érintkező felöli végén a rögzítő lemezke kilazul, így a mutatott érték pontatlan.
Nem túl gyakori probléma, ha a műanyag ballon kilyukad és benzin jut a testbe. Ebben az esetben a tankban lévő üzemanyag nem tudja mozgatni a mérő szerkezetet.
Jó tanács: jobban járunk, ha nem csak a szintjelző által mutatott értékre hagyatkozunk, hanem nyomonkövetjük a tankolt mennyiséget és a megtett kilométert, így nem csapjuk be saját magunkat a robogónk fogyasztásával.
1201 Bp. XX. Vörösmarty u. 178.