Momo Motorosbolt, robogó alkatrész, bukósisak, motoros ruházat, robogó szerviz

Házhozszállítás

Házhozszállítás

Momo Motorosbolt, robogó alkatrész, bukósisak, motoros ruházat, robogó szerviz

Robogós blog

2019.07.17 21:02
Robogó automata szívató

Robogó automata szivató

 

Robogó automata szivatóról pár szó

 

 

A robogók automata szivatója a karburátoron található, általában egy fekete hengeres műanyag. A karburátorhoz egy vagy kettő csavar rögzíti, esetleg egy kengyel segítségével.

 

 

A szivató műanyaggal fedett házából, egy hengeres rész lóg ki, ehhez kapcsolódik egy tüske. A karburátoron van egy furat, pontosan akkora átmérőjű, mint a henger átmérője.

 

 

Található benne egy rugó, egy műanyag kupak és egy úgynevezett, bi-metál. Ez alkatrész a szivató központi része. Ennek a testéből , szintén kilóg egy kis rúd, egy tüske.

 

 

A bi-metál, a robogóban előállított 12 volt segítségével, melegítésre kerül és így kitolja a kis rúdat a rugó ellenében. Így mozdítva a szivatóhoz csatlakozó hengert. A külső hőmérséklet is hatással van a tüske mozgására.

 

 

A karburátor furatában, ahova az automata szivató illeszkedik, van egy pici benzin nyílás. Az alkatrészhez csatlakozó henger és tüske, ezt a nyílást nyitja vagy zárja.

 

 

Ha motorunk hideg és többlet benzinre van szükség, ez a nyílás megnyításra kerül. Ha emelkedik az üzemi hőmérséklet, akkor elzárja ezt a nyílást.

 

 

Ha motorunk nehezen indul, nem kerül megnyitásra a benzin járat. Ha megemelkedik a fogyasztás, nem kerül lezárásra.

 

 

Mindkét esetben cserére szorul a szivatónk, mivel javítani nem lehet.  A kézi szivató is hasonlóan működik. Ott szivatókar segítségével mozgatjuk bowdent, aminek a végén a karburátor furatában a hengert és a tüskét mozgatjuk.

 

 

A manuális szivató egyszerűbb szerkezet, ha azt tapasztaljuk, hogy nem működik, ellenőriznünk kell a bowdent, nincs-e elszakadva, beállva, a karburátorban akadálymentesen mozog-e a henger és tüske.

 

 

                                                 

2019.07.11 08:58
Robogó hátsó kuplung

Robogó hátsó kuplung 

 

A robogó hátsó kuplungról néhány szóban

 

 

A komplett hátsó kuplung a kuplung pofákból, a tárcsákból, a nagy rugóból ( kontraszt rugó ) áll. Ehhez kapcsolódik még a kuplungharang, de ez különálló alkatrész, nem tartozéka a komplett egységnek. Az egész alkatrészt egy nagy anya fogja össze, aminek a mérete motor típusonként eltérhet ( úgy 30-36-os kulcsnyílású szerszámmal szerelhető szét).A harang egy körkörös kiképzésű egység, aminek a belső feleületén tapadnak meg a kuplungpofák.

 

 

         robogo_hatso_kuplung  robogo_kuplungpofa  robogo_kuplungtarcsarobogo_kontrasztrugo

 

A kuplungpofákat, régebbi robogóknál 2 db, újabbaknál általában 3db, de nagyobb robogóknál akár 4 is lehet, egy-egy kuplungrugó ( indítórugó ) rögzíti egymáshoz.

 

robogo_kuplungrugo

Ezeket a rugókat különböző erősségűben gyártják, attól függően cserélhetjük őket, hogy milyen indulási intenzitást kívánunk elérni a motorunkkal. 

 

A kontraszt rugó, a két kuplung tárcsát szorítja egymáshoz, ennek erőssége is befolyásolja a menetteljesítményt. Ahány gyártó, mindegyik máshogyan határozza meg az erősségeket és ezek színeit. Ez a színre és erősségre vonatkozó különbözőség a kis kuplung rugókra is igaz. 

 

Összeszerelt állapotban, ha a kuplungpofák felé eső tárcsát a kontrasztrugó irányába nyomjuk, csak azt tudjuk megállapítani, hogy a tárcsák akadás mentesen mozognak-e egymáshoz képest.

 

A nagy anya lecsavarása után, a kuplungpofákat tartalmazó egység és a nagyrugó eltávolítása után a két tárcsát vizsgálhatjuk meg, A belső tárcsán található egy takaró sapka, amit csak kalapács és vágó szerszám igénybevételével tudunk leválasztani az egységről.

 

 

 

robogo_hatso_kuplung_alkatresz

 

 

Ez alatt a sapka alatt található a belső tárcsa nyílásaiban lévő 2 vagy 3 stift. Ezek a stiftek engedik a két tárcsát egymáshoz képest elmozdulni. A mozgásnak akadálymentesnek kell lennie, ez biztosítja a rendeltetésszerű kuplung működést.

 

Ezek a nyílások nem teljesen függőleges irányúak, kicsit elvannak csavarva. Igénybevétel következtében, a nyílások eldeformálódhatnak, a stiftek megsérülhetnek.

 

A külső tárcsában található két csapágy. Az egyik egy tűgörgős, a másik egy golyós. Ha morgó hangot hallunk ebből az irányból, valószínűleg valamelyik csapágy szorul cserére. Ezek cseréje nem egyszerű, jobban járunk egy tárcsacserével.

 

A kis kuplungrugók cseréjével is más menetteljesítményt tudunk elérni. Ellenőrizzük a kuplungpofák felületén lévő kopóréteg épségét, sérülés esetén megsértheti a harang belső részét.

 

Ha azt tapasztaljuk, hogy robogónk hátsó kereke alapjáraton mindig forog ( kis fordulatszámnál is ) , fékezésre lefullad a motor, akkor vagy valamelyik kuplungrugó , esetleg a rugó beakasztás a kuplung pofánál tört el.

 

A rugókon, ha nincs felületi sérülés, nem látszik, hogy mikor fog eltörni. A tárcsák belső felületét tudjuk esetleg ellenőrizni, nem rozsdás-e ( megeszi az ékszíjat ), esetleg más sérülés nincs-e rajta.

 

 

 

                                                                                    

2019.06.24 21:25
2019.06.17 20:37
Webáruház készítés